Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Pdb-Bloggen

Pdb sätter människor, idéer och organisationer i rörelse genom verksamhetsutvecklande IT-lösningar. Här skriver vi om den typen av problem vi kan lösa, om intressanta händelser i IT-världen och om hur det är att jobba på Pdb. Välkommen!

RSS

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

E-handel för konsumentmarknaden, B2C är numera en hygienfaktor för de flesta företag. Inom B2B ser det inte likadant ut men utvecklingen går framåt. Här är några viktiga saker att tänka på kring B2B-handel.

 

B2B närmar sig B2C

E-handel för business to business (B2B) närmar sig formerna för traditionell onlineförsäljning business to consumer (B2C). Användaren förväntar sig personifiering, tydlig produktinformation och enkel navigering.

 

Omnikanalstrategi

 

Behovet av en multikanalsstrategi är också allt större. Multikanal/Omnikanal är en affärsmodell för försäljning där man skapar en så sömlös upplevelse för köparen som möjligt över alla köpkanaler. Den personliga upplevelsen blir större och kunden mer benägen att återvända till och rekommendera leverantören.

B2B? Satsa på e-handel!

Här delar vi med oss av fem viktiga punkter och argument för att satsa på försäljning via webben för B2B-företag.

1. B2B-köparen startar i all högre grad sin köpresa online. Din närvaro på webben och digital marknadsföring är en nödvändighet för att nå dina köpare.

2. Webben är inte en konkurrerande kanal till säljkåren. Den kompletterar.

3. Du behöver inte byta affärssystem eller plattform för att integrera en e-handelslösning. 

4. Med ett starkt PIM-stöd blir dina processer effektivare och dina besparingar större.

5. IT är lösningen. Utan en stabil teknisk integration kommer din digitalisering inte lyckas.

 

Erbjudande: Nyttja webben för att driva försäljning


Kommentarer